Kurssit


Gurujii


Saimaan astangajooga yhdistyksen kurssit 2017

1 - 5.8.2017
Heidi Ruokoniemi

Lappeenrannasta alunperin kotoisin oleva ja sittemmin Intiaan kotiutunut Heidi on harjoitellut astangaa vuodesta 2004. Astangan opettamisen hän aloitti 2009 silloisen opettajansa Juha Javanaisen kannustamana ja jatkoi opettamista päätoimisesti Helsingin Astangajoogakoululla aina Mysoreen muuttoonsa saakka vuonna 2013.

Heidi on ollut Sharath Joisin oppilas vuodesta 2009 ja harjoittelee tämän kanssa vuosittain aina kun mahdollista. Sharath auktorisoi Heidin opettamaan astangajoogan ensimmäistä ja toista asentosarjaa 2012. Heidi on toiminut Sharathin avustajana tämän tunneilla Mysoressa. Joogaopintojaan Heidi on syventänyt lisäksi mm. opiskelemalla chantingia ja joogafilosofiaa Dr. M.A. Jayashreen ja Sri M.A. Narasimhanin kanssa. Talvikuukausina Heidi opettaa Goalla, jonne hän perusti oman joogasalin miehensä kanssa 2015.
Tutustu Heidiin lisää täällä: www.ashtangayogagoa.in

ILMOITTAUTUMISAIKAA JATKETTU (mysore kurssi): Ilmoittautumiset ja kurssimaksut 31.7. mennessä.
Tarkemmat tiedot kurssien aikatauluista ja hinnoista ilmoittautumislomakkeella:

Ilmoittautuminen mysorekurssille.

25 - 27.8.2017
Maarit Nevanperä

Alkeis- ja mysorekurssi.
Maarit opettaa perinteistä Sri K Patthabi Joisin linjan mukaista astangajoogaa pitkällä kokemuksella. Maarit on KPJAYIn autorisoima joogaopettaja ja lisäksi hänellä on koulutetun hierojan tutkinto, ja sitä kautta hyvä tietämys ihmisen liikunta- ja tukielimistöstä ja sen toiminnasta. Tutustu Maaritiin lisää täällä: joogamaarityoga.com

Aikataulut ja kurssihinnat.

Hinnat yhdistyksen hinnaston mukaan.

Alkeiskurssi
25.8. klo 19 - 20.00. 26 - 27.8. klo 11 - 12.30.
Mysorekurssi
25.8. klo 17 - 18.30 ohjattu harjoitus, klo 18.30 - 19.00 keskustelu 2. sarjan asanatekniikasta. 26 - 27.8. klo 9-11.00 mysoreharjoitus

Ilmoittatutumiset ja kurssimaksut 22.8. mennessä

Ilmoittaudu alkeiskurssille
Ilmoittaudu mysorekurssille
8 - 10.9.2017
Sami Mälkiä

Hengitä itsesi tasapainoon!
Pranayama on elämänvoiman, pranan, vahvistamista kehossa ja mielessä hengitysharjoitusten avulla. Säännöllinen pranayama syventää keskittymistä ja vapauttaa stressiä hermoston tasapainottuessa. Selkeytyvän elämänasenteen ja terveyden vahvistumisen ohella tutustut mieleesi entistä syvemmin.


Lisäksi vahvistamme ja puhdistamme kehon energiavirtausta astangajoogalla ja iltapäivän rauhallisella yin-harjoituksella. Yinissä keskitymme lantion ja selän liikkuvuuteen, ja kaikissa harjoituksissa tietoinen hengitys on keskeistä.

Aikataulu
perjantai: 17-18.30 ohjattu astangaharjoitus (sopii kaiken tasoisille)
18.45-20.00 kaikille avoin luento: pranayaman merkitys

lauantai ja sunnuntai: 7.30-8.30 pranayama, 8.30-10.30 astanga mysore, 14-16.30 pranayama & yin jooga

Hinnasto (jäsen / ei jäsen)
koko kurssi: 90 / 100€
1 päivä kurssilla: 60 / 60€
pranayama & yin: 65 / 75€
1 päivä pranayama & yin: 40 / 40€
3 x astangaharjoitus: 55 / 55€
astanga kerta: 25 / 25€

Kurssimaksut ja ilmoittautumiset 5.9. mennessä sähköpostitse: saimaan_astangajooga(at)hotmail.com. Ilmoita viestissä mihin kurssin osiin osallistut.
13 - 15.10.2017
Hanne Sydänmaa
25 - 26.11.2017
Juha Javanainen

Ilmoittautumiset ja kurssimaksut annettuun päivämäärään mennessä.
Lisätiedot: saimaan_astangajooga(at)hotmail.com

Kurssin hinta ja maksuohjeet: Katso hinnasto

Huomio: Varmista kurssin alussa ohjaajalta lauantain ja sunnuntain kurssiaikataulu. Tieto viime hetken muutoksista ei ehdi sivuillemme.


Alkeiskurssi sisältää:

Johdantotunnin, ohjatun harjoituksen lauantaina ja sunnuntaina sekä kurssin jälkeen 2 ohjattua viikkotuntia. Kurssihintaan sisältyy myös lainamatto kurssiviikonloppuna.
Alkeisjatkokurssi sisältää:
Ohjatun harjoituksen ja keskustelutunnin yhdessä mysorekurssilaisten kanssa perjantaina. Ohjatun harjoituksen lauantaina ja sunnuntaina.
Mysorekurssi sisältää:
Ohjatun harjoituksen ja keskustelutunnin perjantaina, sekä mysoreharjoituksen lauantaina ja sunnuntaina.


Tarkemmat kurssikuvaukset

Alkeiskurssi uusille aloittelijoille (tai alkeiden kertaamista tarvitseville)

Alkeiskurssille tulo ei edellytä aiempaa kokemusta joogasta. Kurssi sopii kaiken ikäisille ja kuntoisille. Johdantoviikonloppuna alkeisryhmässä keskitytään astangajoogan perustekniikoihin, mm. syvään ujjayi-hengitykseen ja hengityksen ja liikkeen rytmittämiseen, ja opetellaan joogan perusliikesarjat. Viikonloppukurssin jälkeen alkeissarjaa voi harjoitella kotona tai ohjatuilla alkeistason viikkotunneilla.

Joogatunnille tarvitset joustavat ja mukavat vaatteet, joissa voi hikoilla, esim. verkkarit ja t-paita, sekä hikipyyhkeen. Tunnilla ollaan paljain jaloin. Joogasalilla on lainamattoja, mutta jos sinulla on jo oma joogamatto, sen voi ottaa mukaan. Ruokailun jälkeen kannattaa pitää parin tunnin tauko ennen joogan aloittamista.

Alkeisjatkokurssi

Syventävä kurssi astangaa suullisesti ohjatuilla tunneilla jooganneille. Johdantoviikonloppuna laajennetaan asanasarjaa ja käydään läpi alkeisjatkon viikkoharjoitusta vastaava asanamäärä. Kurssilla opetetaan yksityiskohtaisesti tasoryhmän harjoittelutekniikat, perehtydään harjoituksen tekemiseen oman hengityksen tahtiin ilman ohjaajan suullista rytmitystä, ja syvennetään oppilaan tietoja joogan vaikutuksista. Kurssin jälkeen oppilas voi siirtyä harjoittelemaan mysoretunneille, joilla tekee oman harjoituksensa oman hengityksen tahtiin.

Jatkotaso eli Mysore

Syventävä kurssi. Kurssilla tehdään oma mysoreharjoitus: henkilön tarpeen mukaan käydään läpi asanaharjoitusta ja siihen liittyviä tekniikoita, keskitytään omaan hengityksen rytmiin ja harjoituksen sisäistämiseen. Ensimmäistä kertaa kurssille tuleville suositellaan vähintään alkeisharjoituksen asentojen järjestyksen opettelemista ulkoa.