Kurssit


Gurujii


Saimaan astangajooga yhdistyksen kurssit 2017

8 - 10.9.2017 // SIIRTYY TAMMIKUULLE 2018
Sami Mälkiä

Hengitä itsesi tasapainoon!
Pranayama on elämänvoiman, pranan, vahvistamista kehossa ja mielessä hengitysharjoitusten avulla. Säännöllinen pranayama syventää keskittymistä ja vapauttaa stressiä hermoston tasapainottuessa. Selkeytyvän elämänasenteen ja terveyden vahvistumisen ohella tutustut mieleesi entistä syvemmin.


Lisäksi vahvistamme ja puhdistamme kehon energiavirtausta astangajoogalla ja iltapäivän rauhallisella yin-harjoituksella. Yinissä keskitymme lantion ja selän liikkuvuuteen, ja kaikissa harjoituksissa tietoinen hengitys on keskeistä.

Aikataulu
perjantai: 17-18.30 ohjattu astangaharjoitus (sopii kaiken tasoisille)
18.45-20.00 kaikille avoin luento: pranayaman merkitys

lauantai ja sunnuntai: 7.30-8.30 pranayama, 8.30-10.30 astanga mysore, 14-16.30 pranayama & yin jooga

Hinnasto (jäsen / ei jäsen)
koko kurssi: 90 / 100€
1 päivä kurssilla: 60 / 60€
pranayama & yin: 65 / 75€
1 päivä pranayama & yin: 40 / 40€
3 x astangaharjoitus: 55 / 55€
astanga kerta: 25 / 25€

Ilmoittautuminen
Kurssimaksut ja ilmoittautumiset 5.9. mennessä sähköpostitse: saimaan_astangajooga(at)hotmail.com. Ilmoita viestissä mihin kurssin osiin osallistut.
25 - 26.11.2017
Juha Javanainen

Kurssin sisältö ja aikataulu
La: klo 13 - 14.30 mysore, klo 14.30 - 15-30 hartia-olkapää -tunti (sopii kaikille)
Su: klo 9 - 11.00 mysore, klo 11 - 12.00 bandhat & syvähengitys -tunti

Ilmoitamme hinnaston ja avaamme ilmoittautumisen pian!

Ilmoittautumiset ja kurssimaksut annettuun päivämäärään mennessä.
Lisätiedot: saimaan_astangajooga(at)hotmail.com

Kurssin hinta ja maksuohjeet: Katso hinnasto

Huomio: Varmista kurssin alussa ohjaajalta lauantain ja sunnuntain kurssiaikataulu. Tieto viime hetken muutoksista ei ehdi sivuillemme.


Alkeiskurssi sisältää:

Johdantotunnin, ohjatun harjoituksen lauantaina ja sunnuntaina sekä kurssin jälkeen 2 ohjattua viikkotuntia. Kurssihintaan sisältyy myös lainamatto kurssiviikonloppuna.
Alkeisjatkokurssi sisältää:
Ohjatun harjoituksen ja keskustelutunnin yhdessä mysorekurssilaisten kanssa perjantaina. Ohjatun harjoituksen lauantaina ja sunnuntaina.
Mysorekurssi sisältää:
Ohjatun harjoituksen ja keskustelutunnin perjantaina, sekä mysoreharjoituksen lauantaina ja sunnuntaina.


Tarkemmat kurssikuvaukset

Alkeiskurssi uusille aloittelijoille (tai alkeiden kertaamista tarvitseville)

Alkeiskurssille tulo ei edellytä aiempaa kokemusta joogasta. Kurssi sopii kaiken ikäisille ja kuntoisille. Johdantoviikonloppuna alkeisryhmässä keskitytään astangajoogan perustekniikoihin, mm. syvään ujjayi-hengitykseen ja hengityksen ja liikkeen rytmittämiseen, ja opetellaan joogan perusliikesarjat. Viikonloppukurssin jälkeen alkeissarjaa voi harjoitella kotona tai ohjatuilla alkeistason viikkotunneilla.

Joogatunnille tarvitset joustavat ja mukavat vaatteet, joissa voi hikoilla, esim. verkkarit ja t-paita, sekä hikipyyhkeen. Tunnilla ollaan paljain jaloin. Joogasalilla on lainamattoja, mutta jos sinulla on jo oma joogamatto, sen voi ottaa mukaan. Ruokailun jälkeen kannattaa pitää parin tunnin tauko ennen joogan aloittamista.

Alkeisjatkokurssi

Syventävä kurssi astangaa suullisesti ohjatuilla tunneilla jooganneille. Johdantoviikonloppuna laajennetaan asanasarjaa ja käydään läpi alkeisjatkon viikkoharjoitusta vastaava asanamäärä. Kurssilla opetetaan yksityiskohtaisesti tasoryhmän harjoittelutekniikat, perehtydään harjoituksen tekemiseen oman hengityksen tahtiin ilman ohjaajan suullista rytmitystä, ja syvennetään oppilaan tietoja joogan vaikutuksista. Kurssin jälkeen oppilas voi siirtyä harjoittelemaan mysoretunneille, joilla tekee oman harjoituksensa oman hengityksen tahtiin.

Jatkotaso eli Mysore

Syventävä kurssi. Kurssilla tehdään oma mysoreharjoitus: henkilön tarpeen mukaan käydään läpi asanaharjoitusta ja siihen liittyviä tekniikoita, keskitytään omaan hengityksen rytmiin ja harjoituksen sisäistämiseen. Ensimmäistä kertaa kurssille tuleville suositellaan vähintään alkeisharjoituksen asentojen järjestyksen opettelemista ulkoa.